lørdag den 16. august 2014

Hvalpe

Onsdag d. 13.08.14 fik Siva sit andet kuld hvalpe. Det her med kønsfordeling fungerer tilsyneladende ikke her i huset. Denne gang blev det til 4 piger og en dreng.
Hvalpene vejede ved fødslen mellem 180 og 210 g. Så nok en gang har Siva leveret et super harmonisk kuld. Siva er meget dygtig til at føde, de 4 hvalpe blev født fra onsdag mellem 10 -14. Jeg kunne stort set have benyttet temperaturkurven fra sidste gang, for den passede med en times forskydning. De første dages vejning viser også at de alle er i vækst. I gennemsnit har de taget 70 g på her de første dage.

Hvalpene er flyttet ud i den lille kurv, mens jeg gør rent.
Siva er en fantastisk mor og lidt forkælet prinsesse. Da hun ikke bryder sig om at forlader sine børn, bliver både mad og vand præsenteret inde i kassen. Hendes appetit fejler vanen tro ikke noget.
Temaet for dette kuld er udover at det skal starte med E også musikere. Drengens navn lå således lige til højrebenet, og bliver Boegvads Elvis Presley. Pigernes navne tænker jeg stadig lidt over.


Et lidt alternativt sovested
Alle i mælkebaren. Hvalpene tager fint på
I skrivende stund sider jeg og lytter til små hvalpegrynt, mens de ligger og spiser.
Haler. Jeg holder meget af de små haler


Ingen kommentarer:

Send en kommentar