tirsdag den 7. februar 2012

Hvalpe 3,5 uge

Hvalpene er nu 3,5 uge gammel, og man kan så småt ane deres karaktertræk.
Det betyder også at der er åbnet for adgangen til hvalpene således at hvalpekøberne kan komme og følge deres hvalp. For første gang har et sæt hvalpekøbere også været med til at bestemme navnet på stamtavlen og den ene pige kommer således til at hedde Coco Chanel.
Her beundres de små og Dora af weekendens første sæt hvalpekøbere

Da jeg denne gang har haft fået så mange hvalpe, har jeg valgt at forsøge mig med fast føde allerede fra 3 ugers alderen. Det var et stort og beskidt hit. Første gang man fodre hvalpe burde man iføre sig en hvid engangsdragt.

Men i løbet af et par måltider blev de dog bedre til det. Halerne udtrykker ren begejstring over måltidet.

Et hvert solidt måltid kræver en "morfar" efterfølgende og der soves meget ofte i en stor bunke.
Hvalpene er også begyndt at høre, og visse uvante lyde får et lille vov med på vejen. Indtil de vender sig til lyden

Ny Dansk Champion

Søndag d. 29 januar drog jeg og min svigerinde afsted til Lille Skensved, hvor dværgschnauzerklubben holdt udstilling. Da Alanna er fyldt 8 ville jeg prøve at stille hende i veteranklassen. HOLD DA OP, sikken en dag. Endte med at blive BIK2 og da nr 1 allerede var champion, fik vi sørme certet. Da Alanna allerede er champion i flere andre lande betød det at hun blev dansk champion. Og oveni blev vi også BIS2 i veteranklassen. Der blev straks købt champagne til fejring.
Billedet nedenunder viser min nye champion. Min opdrætter var selvsagt lige så glad. Det er nemlig deres første "hjemmelavede" danske champion

Ingen kommentarer:

Send en kommentar