tirsdag den 28. februar 2012

Hvalpe 6,5 uge gammel

Hvalpene er nu 6,5 uge gammel. Der er rigtig meget gang i dem, og indimellem kan det at rydde op hos dem godt være noget af en opgave. Først klapper man 7 hvalpe, så flytter man ½ avis og klapper atter 7 hvalpe.

I lørdags var min mor på besøg for at kigge og lege med de små. Vi lagde ud med en tur ud i haven, da solen skinnede omend det blæste en del. Turen ud til haven foregik i et par kurve, så her kan man tale om en kurvfuld hvalpe.

En kurvfuld dejlige hvalpe

Vel ude i haven myldrede hvalpene rundt over det hele. De voksne var blevet inde så hvalpene var ude på egen pote. Deres egoer fejler ikke noget :-) Der var straks en der gav sig til at fosøge at flytte mit figentræ. Ja ja , det kunne jo være, men har nu stået her i 5 år. Mine stakkels lavendler fik også en lille beskæring. Så slipper jeg da for det. De er allerede nu meget gode til at komme på deres hvalpekald.
De er også begyndt at besørge i haven, når de er derude. Selvom jeg ved haven er hvalpesikker kæmper jeg en kamp for at tælle til 7, så jeg er sikker på at alle er tilstede.


Kaldte du? Vi er på vej

Min mot medbragte også en transportkasse som er sat i hvalpegården. Dora kan hoppe ind og ud som det passer hende. Der gik ikke mange sekunder efter vi var kommet ind før en kassen så sådan ud
shhh, vi sover

I det hele taget er hvalpe lidt som Duracell kaniner. De kører på fuld af energi og lige pludselig så går de i brædderne. Jeg så den ene af dem sådan her søndag aften. Om den var på vej til eller fra vandskålen henstår i det uvisse, men jeg måtte straks forevige den. Og så flyttede jeg den bagefter for at undgå uheld. Det vågnede den ikke af.

På vej til eller fra?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar