tirsdag den 25. juni 2013

Definition på panik og lidt om rally prøve

3 drenge sælges stadig. Jeg tilbyder pasning i jeres sommerferie eller at I kan hente efter afholdt ferie

Da Siva stadig mangler et certifikat i at kunne kalde sig DeCh har min veninde og jeg for lang tid siden besluttet at vi skal på udstilling nede ved Munchen i weeknden 6/7 juli.
Efter at have talt på kalenderen kunne jeg konstaterer at vi herved ryger ud over de 3 mdr hvor en hvalp kan rejse på sin moders rabies vaccine. Mine forældre var ikke hjemme og kunne passe de små.
Kontakt til dyrlægen var ikke ligefrem opløftende....... De må først vaccineres mod rabies når de er 3 mdr. Ingen kunne oplyse mig om hvor den information kunne findes.
Nå, jeg kontaktede fødevarestyrelsen. Den første dag fik jeg fat i praktikanten. Hun vidste ingenting og foreslog mig at ringe til den danske ambassade i Tyskland. ( Det tror jeg så ikke ) Jeg ringede igen dagen efter og fik fat i en anden dame som oplyste mig om at alderen for rabies vaccinen første gang var afhængig af produkt bladet, men fremførte også det med de 3 mdr.
Bum, bum.. What to do.
Jeg fandt produktbladet frem både for Rabicin og Nobivac Rabies. Ingen af dem nævnte noget med 3 mdr. Jeg kontaktede begge firmaer, som ikke kendte noget til kravet om mindst 3 mdr..... Lidt underligt. Endte med at nærlæse den gældende EU forordning som heller ikke nævnte andet end at det skulle være en godkendt rabies vaccine. Herefter kom så kunsten at få en tid hos min dyrlæge, som dog var meget hjælpsom og mødte ½ time før om morgenen så  de små kunne blive vaccineret. Det betyder at alle de små er klar til rejse ned til sydens sol, så lang tid vi bliver i Europa fra fredag d. 5/7.

Ellers går det meste af vores hverdage med at etablerer rutiner, såsom at spise af hver sin skål. Sove hele natten og være alene hjemme. Det vil sige så meget alene hjemme det kan lade sig gøre når man er 3 tilbage.
Hvalpene er gået omkuld, og har søgt ind hvor de er trygge
Når jeg selv har lille hvalp lærer de at ligge i bur om natten, det hjælper på renligheden, da de er bedre til at sige til når de skal ud. Dette har jeg også indført for de små, og langt de fleste nætter får vi vores nattesøvn. Der har været et par enkelte nætter hvor de har sagt til, men ellers får de en godnatkiks og trisser ind i buret. De er nu så glade for deres bur at de også søger derind i dagtimerne når de har brug for ro. Hvis ellers der er ledigt

Dirch og Dario til en fotosession i sofaen. Dette var et af de bedre billeder
Lørdag ringede Ludvigs familie og fortalte lidt om hvordan det gik. De er super tilfredse og Ludvig har allerede overbevist dem om at deres næste hvalp, når tiden kommer, også skal være en dværgschnauzer. Han har været på tur til Ærø og havde ingen problemer hverken med færgen eller med bilturen. Han er stort set renlig, og har allerede fundet ud af at når man kommer ind fra haven skal man have tørret poterne, og står pænt stille og venter på at få det overstået. Det vil sige håndklædet er lidt fristende og man kommer til at hive lidt i det. :-)

Dario har fundet sig en noget alternativ soveplads -  selvom der var båret masser af puder ud til dem
Lørdag aften var jeg på besøg hos mine forældre sammen med min svigerinde og i løbet af kort tid gik hele flokken samlet rundt. 8 dværgschnauzerer og 2 kooikerer helt uden problemer. Det er altså rart.  Et par af hvalpene har uforvarende også fundet ud af at gå trapper. De stod lige pludselig inde i mine  forældres stue, og der var kun en mulighed for dem, op af den åbne trappe. Lidt sejt gået, den ene kunne også gå ned igen.
De har også prøvet deres første rigtige agilitytunnel igår til afslutningen på vores træning.
Dirch er ude alene til træningen. Kathe er babysitter for ham og 2 islænderhvalpe



 Fredag aften var Siva og jeg til rally prøve i ølstykke. Den første prøve efter hendes drægtighed. Jeg har været til træning 4 gange og det har ikke været nogen udpræget succés. Så med en overbevisning om jeg skulle have en IB ( ikke bestået ) kastede jeg mig ud i det. Jeg havde besluttet mig for at huske at sænke skuldrene, slappe af, se frem og nyde det. Måske var det, det der virkede. For hver gang jeg skævede ned var smukt i den rigtige position. Fik 87 point og en tid 1,59.xx Det er den hurtigste bane jeg nogensinde har gået. Nu går det måske i den rigtige retning, yay. Og pointene var tangering af bedste, men med bedre tid


Ingen kommentarer:

Send en kommentar