tirsdag den 11. juni 2013

hvalpene godt 12 uger

Så gik ferien og jeg har været på arbejde i en uges tid. Hvalpene er nu godt 12 uger gamle.

Fra venstre mod højre: David Beckham (Beckham), Dario Campeotto ( Dario) og Dirch Passer ( Dirch)
Desværre var vejret ikke med mig i hele ferien, så turen rundt i det danske opland måtte begrænses noget.
Vi nåede dog både at være hjemme hos mine forældre, som har en stor spændende have og på besøg hos et par veninder.
Hvalpene er rigtig gode til at finde sig til rette blandt voksne. Det er en af glæderne ved dværgschnauzerer, de er rigtig gode til at gå i flok. Jeg kørte op til Slangerup, til min veninde, og i løbet af 20 minutter gik 4 hvalpe + Siva, samt Jannes 4 dværg og 1 riesenschnauzer sammen uden problemer. Desværre havde jeg glemt kameraet. Jeg blev også gjort opmærksom på at de var ret kvikke. De fandt uden problemer ud af, at tage de 2 trin op til terrassen. Det var ikke noget at bekymrer sig for.

Samtidig er hvalpene også ved at være gode til at gå i snor. Det er ikke samme kamp som det har været.


Dirch har en rimelig afslappet sovestil

En af dagene med godt vejr var vi også i Boesdal kalkbrud. Det er egentlig ikke tillladt at gå med løse hunde, så hvapene måtte pænt beholde snoren på, men jeg tillod mig at slippe dem og så bare holde Siva i snor. Alle blev omkring os, og havde en spændende tur, hvor de rigtig fik brugt næsen.
4 hvalpe og mor. Trip Trap Træsko og afsted det gik


Et forsøg på at tage et pænt billede af dem alle. Heldigvis er Siva da velopdragen og blev siddende.

Der var heldigvis også en række dage hvor vejret var rigtig godt, som vi mest nød hjemme i haven. Jeg havde nok ikke behøvet at beskærer planterne derhjemme, for de små hvalpe tænder gør et ganske effektivt job i den henseende, hvilket desværre går lidt hårdt ud over mine lavendler.
Dora og Dario i skyggen. Varmen var kommet
De øvrige er gået omkuld i skyggen under havebordet
 Fredag d. 31/5 flyttede Dan Turell hjem til sit nye hjem. Han er kommet til at hedde Ludvig og har fået en storebror som hedder Anton, og dette dejlige billede har jeg fået tilsendt af dem. Jeg tvivler på at Ludvig selv er kommet op i sofaen.

Ludvig, og storebror Anton i sofaen.
Lille Ludvig får lutter af rosende ord med på vejen og familien er meget glad for ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar